Les  grans obres públiques, com les autovies, tenen un impacte enorme i fan de  barreres ecològiques entre ecosistemes. El Parc Natural de la Serra de Mariola i el  Paisatge Protegit de la  Solana del Benicadell estan connectats gràcies al riu d’Agres,  i aquest fa de corredor biològic entre els dos paratges. Les nostres terres són  muntanyoses, amb rius transparents i boscos mediterranis autèntics.  L'agricultura minifundista és la nostra identitat. Aquesta ha sigut, i encara  és, el motor econòmic i vertebrador de la Valleta.
  
 L'autovia  Villena-Muro pretén unir aquests dos punts amb una via de 4 carrils buscant  l'eixida a Muro seguint longitudinalment el curs natural del riu d’Agres. Aquest  projecte és part d'un molt més gran, connectar Madrid amb  Benidorm.
  
 La  Valleta  d'Agres i els pobles que la conformen són rics per naturalesa, rics en patrimoni  natural i cultural, i la prova la tenim amb el santuari de la Mare de Déu d'Agres, les  Caves, les Covetes dels Moros, la via del Xitxarra, la torre d'Agres, l'Estret,  la penya del Frare, i un considerable etcètera. Aquests són monuments  d'importància històrica, arquitectònica i natural, monuments que els nostres  avantpassats ens han deixat i que nosaltres estem obligats a tenir-ne cura i  mimar perquè les nostres futures generacions puguen gaudir-los com els hem  gaudit nosaltres.
  
 Els  fruits que ixen de les nostres terres són sans, bons i justos. Som unes terres  reconegudes pels nostres productes, pel que aquestes terres ofereixen. Si deixem  que ens lleven això, estem deixant que ens lleven la nostra identitat. Volem  mirar cap al futur, sí, però de manera sostenible.
  
 Aquests  pobles que conformen la  Valleta tenen un tren que dia a dia veu com hi passa  el temps i cap administració fa res per  millorar el seu estat, per donar-li un rendiment i per fer-lo fort i efectiu,  per què? Pensem que el tren Xàtiva-Alcoi pot ser molt més beneficiós si es fan  les millores que tants anys fa que es demanen. Autovia i tren formen les dues  cares d'una mateixa moneda: quin model de desenvolupament i de relació amb el  medi volem? Quines són les inversions que les nostres comarques i els nostres  pobles necessiten?
  
 L’agricultura  amb una autovia com aquesta tendirà cap a la desaparició, l’ocupació de les  millors terres de cultiu per l’autovia provocarà la fracturació del paisatge, la  tendència cap al no-localisme i perdrà part de la identitat de la nostra cultura  minifundista.
  
 La  plataforma SALVEM LA  VALLETA: NO A L’AUTOVIA VILLENA-MURO vol mostrar amb  aquest manifest la indignació cap a les administracions que volen construir el  nostre futur sense comptar amb les persones que viuen i treballen en aquestes  comarques. Demanem informació correcta i suficient sobre el projecte, el seu  replantejament, la retirada i/o substitució per una altra alternativa  d'adequació de la carretera actual i la inversió de recursos, no en actuacions  com aquesta, sinó en millorar la qualitat de vida dels nostres pobles en temes  com sanitat, educació, i serveis de tot tipus.
  
 Volem  prosperar, però des de la realitat de les nostres comarques. Volem estar  comunicats però no de qualsevol manera. Volem mirar cap al futur, ser punt  d’arribada.
  
  
 VOLEM SER PUNT D’ARRIBADA,  NO UN LLOC DE PAS!!!
 
El manifiesto por la estima de la Valleta, podría redactarse tambien en castellano, pues el paisaje no entiende de idimas, pero con el idioma se entiende la gente y el castellano es el idioma oficial de España, en cambio el valenciano tan solo somos unos pocos los que lo entendemos y en internet se podría llegar con el mensaje en castellano a muchísima más gente.
ResponElimina