Última Hora

dilluns, de gener 12, 2009

Nadal 08-09. La crònica

Bon Any a Tots!!!

Escomencem aquest any 2009 com no podria ser d'altra manera amb la crònica d'aquestes darreres festes de Nadal. El parèntesi ha estat una mica llarg, però a tots ens cal descansar de tant en tant.

El primer acte al que tots els membres del Sannedrin estaven convocats era al sopar d'empresa. Aquesta empresa és de la que "cadascú paga lo d'ell" i per això ningú s'enfada.
Al remat va estar un molt bon sopar, "Coxinillo a la especialitat de cal Xiri". Molt bó, el que ens va passar es que va fer gust a poc. Allí també vam celebrar la gran victoria de l'equip del Beniarrés en pilota valenciana que va guanyar el campionat Rural Caixa.

I a l'endemà a fer olives, que tots en teniem per fer encara que la temporada d'aquest any deien que era curta .

Passem ja als actes típics del Nadal. El 22 la loteria, que aquest any tampoc es va deixar caure per les notres terres, menys mal que tenim salut i força en el can....

La vespra de Nadal, la plaça estava de gom a gom per a les falles i cantar l'aguinaldo. Ja ho deien els músics, "aquest any hi ha crisi i tot el món a passar els nadals al poblet, que és més baratet".

Tot i això va fer una nit que no es movia l'aire, i el fum de les torxes cada vegada era més intens. Al remat tots contents i a fer-se'n una a cal retor que com sempre ens va convidar a dolços i mistela i algun que altre aniset.

El dia de Nadal, a dinar en familia i després a fer la visita als familiars que encara no has vist, es allí on quedes ja fart dels dolços. A totes les cases t'ofereixen pastissets, braç de gitano, una copeta, a part dels torrons. Qui no ha provat els pastissets de moniato o d'ametlla tant típics? Així com els braços de gitano o els "tronquitos de xocolate"?. Això no s'ho podeu perdre.

Després del primer dia, ve el segon de Nadal dia d'anar a fer més olives per aquells que no les tenen acabades. Aquell dia si que les maquinetes, vibradors, palmitos i tota la màquinaria estava al camp treballant sense parar.

I arribem al diumenge 28 de desembre, dia dels Innocents. Aquest any no vam sentir ninguna innocentada sonada per les notícies, ja que cada dia durant aquests nadals en teniem de millors. L'aeroport d'Iberia parat, innocents matant-se en Palestina, la llum pujaria el 3% i el preu d'autopistes i transport públic un 5% quan el IPC del 2008 es quedava en un 1,5% i a sobre els russos tanquen l'aixeta del gas i deixen mitja europa a la fresca. Això si que són innocentaes, si.

Pero no es decentrem del tema, aquell diumenge, a les 9:30 hi havia concentració d'escopetes a la piscina, per a fer una batida de porcs senglars. Aigua a canters i de porcs cap, sols alguna que altra rabosa pel barranc. Això si, petos, reala, indumentaria i bales per tots els barrancs.

A la nit de cap d'any, ens vam dispersar per tot arreu, hi ha qui l'entrada de l'any la va fer amb retard i molta aigua.

I el dia de Cap d'any després de la resaca va arribar un acte que no es feia des de molts anys enrrere, "El Betlem" i "la remor baix el pit" de la nostra infantessa. Aquest any de nou s'ha fet amb gran èxit. Tot seguit va arribar el Patge Reial que venia des de l'aeroport d'Alacant com es costum, va arribar amb la saca ben plena de cartes per als xiquets. I si no deia que aquest any hi havia crisi rebentava, tots els anys anunciant-la i per fi aquest any ha tocat.
Tot i això també ens va anunciar que els Reis aquest any tampoc fallarien a la seva cita i vindrien pel Benicadell el dia 5 per la tarda.

El dia 5 de gener cap a les 7 i deu de la vesprada pel camí de l'ermita, els llums de les torxes i la lluentor de les corones dels tres reis feien la seva aparició. Allí els esperaven tots els xiquets del poble amb cara i ulls espantats de vore com les seves ilusions es feien un any més realitat. També hi havia molta gent, que gràcies al caliu de la foguera ens calfavem per a la nit més màgica de l'any.
Després de la salutació amb les autoritats del poble i junt a la banda de música, els tres Reis es van dirigir cap a l'església conduits pel seu patge ( que no sabia per on agafar-se) i la gent que els envoltava.

Allí van ofrenar al nou nat l'or, l'incens i la mirra. I es van dirigir cap al poble. Tot seguit, els camions plens de regals ja estaven aguardan-los a la vora de la plaça per a que ells pogueren repartir la il·lusió a cadascun dels nens per totes les cases del poble.

Per les teulades, xemeneies, escales, balcons, darrere les portes, els patges voladors aquella nit dirigits pels Reis Mags van deixar regals i fortes emocions a tot el poble. Qui no es va trobar al cabàs on vam deixar les garrofes un grapat de regals?
Una vegada van omplir el poble d'alegria al igual que fan cada any, van desapareixer en silenci per a tornar el proper any si ens portem be.

Tot seguit, vam anar a sopar i fer un colpet al bar, i es allí on ens van demanar si aquest any hi hauria crònica del nadal. Es per això que aquí li dediquem aquest video d'aquest últim dia.